איך לבחור שם מותג

לעיתים קרובות חברות ועוסקים אשר רוצים להגן באמצעות רישום סימן מסחר על המותג שהגו או שאפילו כבר פיתחו, מגלים שחברה אחרת כבר עושה שימוש או רשמה את סימן המסחר ביחס לסחורות או לשירותים דומים.

זהו מצב בעייתי וניתן להימנע מלהגיע אליו על ידי ביצוע מספר פעולות בסיסיות. אז לפני שאתם נכנסים להשקעות כספיות ומשווקים את העסק והמיתוג, להלן מספר עצות חשובות שרצוי שתיישמו:

  • בצעו חיפוש במנועי החיפוש השונים של השם אותו אתם רוצים לאמץ כשם המסחרי (מותג);
  • בצעו בדיקה האם יש שם מתחם (Domain Name) זהה רשום;
  • היכנסו למאגרי סימני המסחר במספר מדינות מפתח (כמה שיותר, יותר טוב) וחפשו את השם אשר בכוונתכם לעשות בו שימוש (בחיפוש הזה חשוב לבחון את התוצאות שעלו ולשים לב לסוגים בהם נעשה שימוש באותן תוצאות);

זוהי רשימת בדיקות בסיסיות שתעזור לכם לאתר סימנים שעשויים לפגוע בשימוש שלכם בסימן.  שימו לב שלא תמיד סימן זהה או דומה שרשום או שעושים בו שימוש רלוונטי לכם ולתחום העיסוק שלכם, ובמידת הצורך אפשר לפנות לייעוץ משפטי מתאים.

בדיקות הבסיסיות נותנות כיוון טוב לצורך קבלת החלטה מושכלת יותר אך הן לא תמיד מספקות וישנם חיפושים מורכבים יותר שמומלץ לערוך, חיפושים שכאלו לוקחים בחשבון גם סימנים דומים (לא זהים), שעשויים אף הם להוות בעיה.

יש מקרים שמומלץ להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בתחום כדי לערוך חיפושים. חשוב לדעת שחיפוש כזה הוא לא תעודת ביטוח וישנם משתנים רבים שלעיתים לא ניתן להביאם בחשבון, אך עריכת חיפושים מקדימים בהחלט עשויה למנוע בעיות עתידיות.

אם השם המסחרי – הסימן – מותג, אותו אתם מעוניינים לרשום הוא מונח המקובל בתעשייה בתחום הפעילות שלכם, סיכויי הרישום הינם נמוכים. כך, לא ניתן לרשום סימן מסחר הקרוי על שם מקומות גיאוגרפיים או שמות משפחה, סמלים של מדינות/דגלים, סימנים פוגעניים, מטעים, ראשי תיבות עשויים אף הם להיות בעיתיים ועוד.

המלצה שלנו: תבחרו סימן שכשקוראים אותו לא ברור באופן מידי במה מדובר, מילים מומצאות או מילים מילוניות ללא קונוטציה כלשהי לתחום – זוהי "דרך המלך" והיא הנכונה ליצירת המותג החדש והפרטי שלכם, בו תוכלו לבנות מוניטין בלעדי רק לכם. כן אפשר לבחור "סימנים מרמזים" – המרמזים על טיב או איכות המוצרים ברמיזה הדורשת קצת מחשבה כדי להבין במה מדובר, אך גם כאן, לעיתים כדאי לקבל ייעוץ מתאים.

על מנת למנוע בזבוז משאבים יקרים בשלב הראשוני של העסק שלכם, נסו עד כמה שניתן לבחור סימנים שעברו את הבדיקות המקדימות האמורות ובמידת הצורך פנו להתייעצות.

 

שיתוף:

מאמרים נוספים

הסכם מייסדים - משרד עורכי דין צימרבליט, בוסתן ושות' - משרד עורכי דין בעפולה

הסכם מייסדים

יש לך רעיון או מיזם? חברת עם שותף לפיתוח מוצר? זה מתחיל להיות רציני? כנראה

רישום סימן מסחר - משרד עורכי דין צימרבליט, בוסתן ושות' - משרד עורכי דין בעפולה

רישום סימן מסחר

סימן מסחר הוא סימן שבו משתמשים חברות או אנשים פרטיים לצורך סימון המוצרים או השירותים

יפוי כוח מתמשך - משרד עורכי דין צימרבליט, בוסתן ושות' - משרד עורכי דין בעפולה

יפוי כוח מתמשך

מי הייתם רוצים שיקבל עבורכם החלטה? אחד החששות הגדולים ביותר של אדם, הוא שיבוא יום

סוד מסחרי - משרד עורכי דין צימרבליט, בוסתן ושות' - משרד עורכי דין בעפולה

מהו סוד מסחרי?

רבים פונים אלי בשאלה – מהו סוד מסחרי? במאמר זה אנסה לפשט את הנושא. סוד

חוק העיצובים - משרד עורכי דין צימרבליט, בוסתן ושות' - משרד עורכי דין בעפולה

חוק העיצובים

ביולי 2018 נכנס לתוקפו חוק העיצובים החדש שהחליף את פקודת הפטנטים והמדגמים משנת 1924. חוק העיצובים

יצירת קשר מהירה